fredag 12 november 2010

livgivandeminnen

Nu ,när jag var inne på you tube Hittade jag igen den här gruppen
"NATIONALTEATERN ,som till vars musik ,det rådde fullt ös på,hemma i vårt kök
På kastruller,grytlock och träslevar ,nådde musiken här sin topp
Särskilt till den här låten om cyklingen

Från den äldsta till den yngsta
dansades,sjöngs och spelades det ,för fulla "muggar"
på lätta fötter,med snabba fingrar , på grytlock och kastruller
Den här typen av glädje ,ger ett sprudlande livsbubbel
och en alldeles speciell värmekänsle,som stannar kvar HELA livet
Som nu, när jag hittade åt låtarna
poppade minnena upp, och påminde mig om, den glada, härliga tiden
Då, när köket var fullt med barn och olika slags livsyttringar,tog form
På den tiden,när barnen växte upp
Och jag är glad att jag hann med att samla på mig, så många livgivande minnen
För dom säger jag TACK !Till, särskilt mina tre barn ,men oxå deras kompisar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar