tisdag 16 november 2010

STRÖMKAOS

På fredagkvällen ,var jag nöjd och belåten
när jag la mig till ro
över ,att allt var ordnat för hästarna, innför mitt efterlängtade
statsbesök
strömmen, den funkade till hagen,vad kan kännas bättre,
mer tryggt än det
Upp i ottan,för att fixa till, det som skulle fixas,innan jag åkte
Jaha vad händer Joo det nedrans aggregatet FUNKADE INTE
INGEN ström på tråden,vilket hästarna visade mig på
Jag som hade tänkt komma mig iväg TIDIGT

Batteriet hade jag laddat ,så det visste jag,att det var fullt
Tror ni man blir frustrerad,som den strömnovis man är
Inte hjälper det att skrika eller tjuta heller
Även om jag drog till med en och annan ramsa,av lite hetare, starkt osande slag
innan jag ringde till kjell,för att berätta och fråga om råd
Christina kom i samma veva och sa,att det där fixar jag
Tillsammans såg dom till, att strömmen dök upp på tråden
OCH jag
Jag var då på väg, till min destination, UMEÅ och min dotters födelsedag
I en liten ww polo ,med två STORA hundar,och med en fläkt
som till ingen nytta var
En olycka kommer sällan ensam
Dom fegisarna ,måste jämt ha följeslagare med sig
Men fram kom jag, i en bil,som varit med om värre saker
Så och hans förare
STORT VARMT TACK TILL DIG KJELL och CHRISTINA

Mina räddare i nödens stund

2 kommentarer:

  1. Klart det fixar sig -Du hjälper mig och jag hjälper dig! Grannäs när det är som bäst!

    SvaraRadera
  2. Mmm ,det råder ett umgängesvänligt klimat här i GRANNÄS

    SvaraRadera