onsdag 3 november 2010

PRICKSÄKERHET sett UR OLIKA SYNVINKLAR


Det där med höutdelning,har sina sidor
Har börjat göra små höbollar,som jag kastar ut i hagen

Dom började jag med,när jag insåg problemets karaktär
Djurens olika behov,sinnelag och "bordsskick"
Och längden på mina kast
Fåren,dom plockar ut det gottaste..löv,blad och sånt
SEN kliver dom i maten
Kajsa gillar att ha maten för sig själv och knycker oxå gärna från de andra
Flockledare som hon är
Hon har sina generösa sidor oxå,då hon ibland kan låta Jupiter
få ta sig några tuggor,av hennes mat
Jupiter å andra sidan delar gärna med sig
Och verkar gilla fårens matsällskap
Det ser så mysigt ut där dom står ,sida vid sida
och bligar på varandra mellan tuggorna.

I morse fick jag mig flera goda skratt
när jag skulle slänga ut höbollarna i hagen
En hamnade på jupiters huvud
och hans min gick inte att hålla sig för skratt innför
Ej heller Kajsas,då jag prickade in ,ofrivilligt, hennes rygg
där höbollen landade
Hennes försök att komma åt den
fick åter igång mina skrattmuskler
När sen fåren upptäckte hårdbröbitarna
som hamnade på två av sina kompisars rygg
och skulle försöka få fatt på dom
Nådde skrattet sin högsta temperatur
Meen sett ur djurens perspektiv,var jag nog inte pricksäker
Jag brukar INTE pricka in djuren,som jag gjorde i morse
Undras ja,om det symboliskt,visar mig på
Att min dag idag
Kommer att pricksäkert, träffar mitt uppsatta mål.

Önskar er alla en LIKA pricksäker dag
Vad det nu än är ni längtar efter Vilka mål NI än har i sikte

2 kommentarer:

  1. Mitt mål för dagen är att hålla mig på vägen, igår var det det bland det värsta jag varit med om i halkväg. Förra gången det var så här hamnade jag i diket!
    Tack för att du ser till att mina får har det bra för det gör ju att jag inte behöver oro mig. TACK snälla du!

    PS ska du ha något från affärn?

    SvaraRadera
  2. Var då försiktig KÖR sakta och var rädd om dig
    Fattas bara annat DU som jämt själv ställer upp på andra, i vått som torrt ÄR glad att kunna göra något för dig oxå Kram

    SvaraRadera