tisdag 1 mars 2011

GE TIDEN HOPP eller GE HOPPET TID


Det TAR på kroppen ,det här med försmaken av våren
SOL VÄRME LJUS
Jag är alldeles slut på..HELT utpumpad

Aldrig lär jag mig heller
Att göra det där LAGOM
Ty när mina sinnen blir så där glädjefullt uppspelta
Har jag inget att sätta emot
Det är bara att hänga på och med

Men så kommer oxå surt efteråt
efterdyningarnas prislista

Nu skriker musklerna och VÄGRAR att samarbeta
Med de vårglada sinnena
Som nu får finna sig i
Att ta det LUGNT några dagar
Medans resten av maskineriet får ta igen sig

Tur är det
att jag har lite tid på mig
Innan den verkliga våren är här
Så jag och kroppen hinner med ATT

VÄNJA
Stabilisera
Mobilisera
REPARERA
BYGGA upp
OSS
Innför den riktiga, exploderande vårankomsten
Önskar ER alla en vilsam dag & vecka

2 kommentarer:

  1. Hoppsan, vad har du gjort nu då?
    Inte har jag haft några vårkänslor ännu, förutom lättnaden när morgnarna börjat bli riktigt ljusa!
    Annars brukar i af jag alltid ha sämre kondition på våren efter allt innesittande.. Skäms..
    Ta det lugnt nu och ha en fin fortsättning på veckan.
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. GOD MORGON Joo du Hit kommer den med stormsteg
    Det rasar från taken,det droppar och tinar och solen gör kinderna röda Och vindarna hjälper till, att oxå sabotera vägens sparkföre Våren,den gör ingenting lagom ,den heller..Men det är ljuvligt Önskar dig en härligheternas sköna helg Kram

    SvaraRadera