tisdag 15 mars 2011

MORGONKONSERT


Morgonens konsert, var redan igång
och välkomnade mig
att vakna, till en ny morgon-dag
Då jag,kvart över 5 klev ut genom ytterdörren

Luften är något kylig, men frisk och härlig

Skaren är hård
så det är lätt att höra skogsvandrarna
När dom förflyttar sig bland träden
Hör inte jag ,så behöver jag bara titta på Kajsa
Då vet jag var dom är

Överallt ser jag spåravtryck


Den här tiden är den bästa av alla
För man både ser och hör
Allt liv ,som sjuder därute och runt omkring mig
Alla, som nu ligger i startgroparna
i väntan, på att börja ta ton ,innför den explosion
av pånyttfödelse,som är på gång i naturen

Alla friare,som gör sig redo
För att överglänsa sina konkurenter
I jakten ,på att locka till sig någon hona



Önskar er ALLA en sinnesmjuk dag

2 kommentarer:

  1. Sinnesmjuk på dig själv!!
    Jag väcktes också av talgoxarnas morgonkonsert!! Morronkaffe på altanen. ..... men vet du vad de sjunger?
    "Ge fan i att komma närmare..... då hugger jag ögonen ur dig!" så sjunger de till sina "kompisar" ......... min vi tycker att det låter så härligt och käckt!?

    Ha en finfin dag.

    Veden ska få sig en omgång nu!

    Kram

    SvaraRadera
  2. MORRN...:0) Du har misstolkat deras sång Dom sjunger ju "titta på mig,se vad stilig jag är Hör hur vackert jag sjunger Visst håller du med mig om det" Så sjunger dom :0)Lycka till med veden och DIN dag Kram

    SvaraRadera