torsdag 31 mars 2011

När kylan fått fäste...GÄLLER det att på snabba fötter ila


Brrr Kylan letar sig in
Under, mina skyddande kläder
Biter sig fast, i min hud
Och fyller mitt blodomlopp, med sin iskyla

Hur jag än försöker ,blir jag inte av med den
Den kalla, krypande kylan
Solen ,den jobbar på,allt vad den kan ,för att ta sig upp
Borta vid horisontens kant, och ge av sin värme
Men än får jag vänta, ett tag till på den

Tills dess får jag väl, i sällskap med Biggles

Ta mig en tur i skogen

För att försöka få upp lite värme i kroppen

Inte ens vedspisen, kan ge mig den
Då är det illa
Nää nu får jag på snabba fötter ila
För att få lite fart på blodomloppet
Och få in lite värme i kroppen

Önskar er alla en skyddande och varm dag

2 kommentarer:

  1. Men hej där, håller du på att bli sjuk?
    Vårförkylningar kan vara de värsta.. Hu.. hoppas du inte blir sjuk! Jag har varit borta ur bilden i tre veckor och börjar först nu bli normal igen..
    Drick varmt och vila under ett varmt skönt täcke lite extra (om du kan!)
    Ha en trevlig helg och hoppas den blir lite varmare än helgerna hittills i år..
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Skönt att höra att du är vid god vigör igen..nää jag vet inte vad det berodde på Det var isvindar som oinbjudna intog min kropp Idag känns det mycket bättre Önskar dig en toppenhelg Kram och du Var rädd om dig

    SvaraRadera