tisdag 29 mars 2011

UNGDOMSMINNENAS UPPVAKNANDE

Vad har då hänt mig
under de dagar,som jag befunnit mig i mitt bloggide

Det har faktiskt hänt en hel del

För det första,så har jag varit ute på en långtur, med min bil
Den har skött sig så snyggt ,ilat på som den värsta atlet
Något avskavd och rostig, men fortfarande med en inre glöd
Har den tagit mig, till min destination UTAN krångel
De ni ,är inte illa för en åttiosjua

Det andra som hänt mig är, att jag gått med i Stay friends

För så här är det, att man går omkring
och är bärare av några riktigt fina minnen
Ett av dom är min uppväxtstad Karlstad
Kvarteret där vi bodde Norrstrand
och min skoltid på Norrstrandsskolan där
Så min nyfikenhet tog mig, till den sait
Där det kanske går att hitta sina ungdomsvänner
Och kanske hitta några puzzelbitar, som saknas för mig

Undrar ibland, hur det gått för mina vänner där
Vad livet har fört dom
Undrar oxå ibland HUR mitt liv skulle sett ut
OM vi stannat kvar där
Men när mina föräldrar skildes,jag var då 15 år
Ville vår mor återvända, till sina rötter, sin trygghet, Umeå

Det finns många minnen därifrån
och jag kommer att berätta några..sen

NU väntar jag på svar från en qvinna
Som om jag har rätt, så bodde hon med sin familj
I samma trappuppgång som oss,i dörren mitt emot våran

Befinner mig nu
simmandes i ett hav
Fullt av fina,fnissiga,varma minnen

Önskar er alla, en riktigt fin och fnissig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar