fredag 4 mars 2011

PÅ VARMA å LÄTTA FÖTTER


Ni kan tro ,att jag är nöjd med mina NYA stövlar

Lätta är dom att bära
Och utan att behöva böja mig ner
Kliver jag bara i, med mina fötter
Varma är dom oxå
Då dom ger luft och plats åt fötterna, med sin konstruktion

Har inte frusit i dom
FAST temperaturen varit nere på 32 minus grader

Dom är köpta på barnavdelningen
Kanske därför dom är så praktiskt gjorda
För att passa barns behov
Av att snabbt och lätt få på sig stövlarna,för att komma sig ut
Jag är nog som ett barn i det fallet....oxå
Det skall gå snabbt att komma i sin fotbeklädnad
Inga krångligheter

Inte var dom dyra heller
Nu har affären i Bjurholm, bara kvar, ETT par, i storlek 34

Önskar ER ALLA

En SKÖN DAG & HELG PÅ LÄTTA FÖTTER

6 kommentarer:

  1. Ser ut att vara bra stövlar. Det är så himla viktigt att ha bra skor man är nöjd med. Och jag skulle tro att du har några extra krav, du är ju ute en hel del..
    Jag har också ett par vinterkängor som jag gått med hela vintern, såna där terrängskor, varma, hållbara och bekväma. Inte så lätta att ta på men har nog inget sånt behov heller. Hade tidigare ett par liknande men dragkedjan pajade.
    Dina stövlar går att tvätta också, eller duscha, om behövs.

    Ha en finaste helg!! Kramar/Raya

    SvaraRadera
  2. Jag hittade ett par termostövlar... men de var svindyra. 750:-
    Inte visste jag att du var "lätt på foten" !

    Ha en finfin helg!
    Själv ska jag duscha flera gånger varje dag nu när avloppet är helt öppet igen!

    /Ingemar

    SvaraRadera
  3. HEJ Raya Allt som har med blixtlås att göra OM jag kan välja Undviker jag allt, som har dom.Då hållbarheten på dagens är lika med noll. Mmm dom tål både väta &kyla & lite hårdare tag, verkar det som.När man bor som jag & dessutom har djur Kan vad som helst hända Och när det händer Händer det snabbt Vilken typ av krångel det än gäller.Som tex. hästar på rymmen Eller någon av skogens olika innevånare, som gör en sväng förbi här Och då vill man UT snabbt För inget av det som händer,skulle vänta på mig,medans jag knyter skorna :0) En riktig vårkickshelg önskar jag dig KRAM

    SvaraRadera
  4. Hej ingemar Mina stövlar gick på 309 kr :0)
    "lättfotad" självklart är jag det Gillar inte att bära omkring,på någon nertyngande barlast, på vare sig knopp eller kropp.
    Förstår din lyckokänsla,nu när avloppet åter är öppet Den går inte med ord att beskriva..bara jiipiii är lite nog, att uttrycka den med Behöver nog inte önska dig en fin helg För det får du ju.Men jag kan ju klämma till med en KRAM innan jag går

    SvaraRadera
  5. Kra! Att ha såna stövlar är bra!
    Tänk om dina hästar också hade stövlar istället för skor! Det skulle bli dyrt.. haha! Vilken tur att det inte är så..
    Kråkan har också stövlar, mer eller mindre synliga ;-) Det sägs i Finland att barnen har "Kråkstövlar" när deras ben på sommaren har ett lager av torkad smuts.. Så var det förr i tiden, idag vet jag inte om barnen går med så smutsiga fötter..

    Ha nu en fin helg!
    Kra/Z

    SvaraRadera
  6. Morrn Tack för dom,dina "kråkstövlar
    På sommrarna är det nog så Att vi,som gillar barfotagång ..nog drar på oss, kråkstövlarna lite till mans :0) En FIN helg önskar jag oxå dig Kram

    SvaraRadera