söndag 20 mars 2011

ELCHOCK

Vilken VACKER och STOR måne det var,i går kväll
Men den ville inte fastna på någon bild

Morgonen var lite småkylig, men solig
När Biggles och jag tog vår tur
Det blir helt säkert en vacker dag i dag oxå



SÅ till min MIN bil ,som har stått länge


I kylan, har den inte velat ge ifrån sig minsta lilla pip
Har laddat batteriet och där..emellan vilopausarna
Har jag kopplat bort pluspolen
Allt för att spara på bilens krafter

Men föga hjälpte det
När minusgraderna stod uppradade,på 32 minusgrader
och däromkring... under långa och många perioder
Så kom taksnöraset på det, och kramade om min bil
Och då hade den ingen lust,att lämna sin plats
Och då jag var i usel form, orkade jag inte bråka med bilen
För att den skulle komma fram

När vedköraren jan var här, med sin bautatraktor
Drog vi fram bilen med den
Satte i batteriladdaren
INGET hände..det har nog frusit batteriet,tänkte jag
Och går inte att ladda
Men då talade Jan ,erfarenhetens röst och sa
Att den funkar kanske inte ,din batteriladdare

Att jag inte tänkt på det hmmrrr
Där var felet
Så han kom med sitt.. oxå BAUTAstora powerbatteri
Och min lilla bil..hade inget att sätta emot, den elchocken

Ni kan tro att glädjen stod högt i tak
När jag satte mig bakom ratten och gav fart till bilen
Ut på vägen, för att dra nytta av elchocken den fått
Och för att bredda kraften och göra den mer stadigvarande
Kännde mig som en riktig rallyförare
Jäklarns vad roligt det var att ratta med fart,i kurvorna
och på raksträckorna
Hade nästan glömt bort, HUR roligt det är

Önskar er alla, en fart å glädjefylld dag

2 kommentarer:

  1. Tänk vad elchocker och klurigt kunnande kan åstadkomma!

    Ha en finfin söndag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Att lyss till klurigt kunnande och ögon på skaft
    Ge en lärdomar och ett nytt tänk NÄR det gäller oxå det här ,med motostuket,som man inte har en susning om Mer än de mest nödvändiga och det är inte särskilt mycke MEN nu vet jag lite mer om det än igår..Hoppas Söndagen GER dig det du behöver,för att må bra

    SvaraRadera