måndag 14 mars 2011

NÄRSEENDETS BLINDHET INFÖR NÄR-VARON

GODER morgon alla människor
Varit inne på Utsikt - Konvaljbacken

Läst & tittat på bilderna där
och begrundat
Det han skriver om

Att det soom är..ligger NÄRA vårt synfält
Så lätt slinker undan, vårt synfälts beundran


Att glamorisera och se allt
som mer tjusigt och spännande
I det ,som ligger längre bort

Långt bort ,från vår närvaros synfält

Vi behöver påminnelser
Lite då och då

Om vad som finns NÄRA OSS
Så nära att vi glömmer bort, att se oss omkring
En bild..några ord Kan få oss att vakna till
Och få oss SE med andra ögon
På det ,som vi tar för givet


Dina inlägg ,gav mig dagens glädjestund
En inspiritationens nytändning
OCH lite nya tankar Inte dumt va Att bidra med

Som bilderna på räven, som Mr R tagit,där han bor
och skickat till mig

Denna gynnare, som styker omkring så självklart
och som jag stöter på här,lika ståtlig och fin
Lite då och då
Visst är han vacker Dessutom klok och finurlig
Nu skall jag UT och ta till vara
På vad dagen bjuder mig på..av det som ligger NÄRA

2 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder!
    ......... men det gäller att ha blicken för allt fachinerande som passerar revy!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Mmm Han fotade den bara,strax utanför sitt fönster Lycklig blev jag som fick dessa fantastiska bilder ,med sån skärpa Att jag nästa väntade mig att den skulle börja röra på sig..Här blåser vindarna kalla idag oxå över vår värld Kram

    SvaraRadera