fredag 14 mars 2014

EFTERLYSNING

Finns det någon som sett till min hink
DEN som vinden förde bort i natt

Det är En gröngråsvart gummihink med pip och ståltrådshandtag

ca 15-20 liter rymmer den
och det är mina hästars vattenhink

Förmodligen har den blåst låångt bort
För vinden var och är än vresig och hård
Så allt mer eller mindre löst
som kommer i dens väg..tar den med sig eller blåser omkull
Så och mig
som var på lös-drift idag på förmiddagen..för att leta efter hinken
då jag hade svårt för att ta mig fram och gå rak i blåsten

Så jag fick jag ge upp..
för VINDEN var INTE nådig
Den gjorde det svårt för mig att förflytta mig


Strax skall jag ut igen.. för att ge Siv en handräckning

Får se om jag får göra en liten flygtur :)
Lite häftigt är det allt
då man kan förnimma en viss lättnad i fötterna
2011/3
GOD natt..sov gott när det är dags
och
GOD morgon när dagen kallar på er



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar