tisdag 25 mars 2014

BERIKANDE LYCKODAG



Igår morse bar det av till umeå
Hade sån tur.. att Siv och så hade ett inbokat ärende där
JUST precis samma dag
som jag skulle till tandläkarhögskolan..
till mitt första möte med min nya tandläkare

Var faktiskt liite skakig..inte rädd..nää det var något helt annat
MER ..ATT det inte skulle kännas bra
Då jag behövde känna tillitens trygghet svämma över mig :)
OCH det gjorde den..
Är glad över mötet..med min nya tandläkare och hennes samspelta sköterska
och att jag inga hål hade i mina kvarvarande tänder :)
BARA DET
OCH något annat positivt hände
Jag stötte på min kusin ..i lasarettets "hallkorridor"
(Där jag ofta kan stöta på ..när jag är där "gamla" bekanta från tiden FÖRR)
Vi har inte sett varandra..tror jag..sen min mors begravning
det var några år sedan..närmare bestämt 5
Så vi hade lite att snacka om

Hemresan avslutades med ett besök i Sörböle..på FÅR å GÅRDSBUTIKen där
Där jag köpte massor av ägg och en honungsburk
av lite mörkare slag
Sån som den blir..när bina varit på ljungblommorna
GOD är den i smaken och minnesrik
Hon är kreativ hon Harriet ..det är mysigt att besöka butiken
och se ALLT som finns där..som hon tillverkat och säljer
Som nu ..de fina kaninerna som hon höll på att färdigställa kläder till
Tyvärr hade jag INTE kameran med mig
så jag kan inte visa er på ALLT som fanns/finns där
Ni får själva göra ett besök dit ut och SE

OCH NU NI..smyger sig ljuset in..kl är lite över halv fem
och det känns skönt ..att åter igen vara hemma ..i min magiska skog

En möjligheternas berikande dag ..önskar jag er ALLA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar