måndag 10 mars 2014

VEDVETERANERNA i ACTION


Det kom två skopor till idag..fullastade med ved

När den första kom
var jag inte hemma..då var hundarna och jag i skogen
på en längre tur
Så när jag kom tillbaka..var dom DÄR och i full gång
och nästan klara med första skopan


De två vedveteranerna Olga och Sune
(dörren hade Jan hakat av..)
Anton..han rattade med stor skicklighet traktorn..
för att få bästa möjliga närkontakt
mellan ved och vedbod.. för att underlätta för inkastare och travare

Solen sken med vårvärmens frikostighet
och jag tror faktiskt
att den till och med gett mig lite färgstänk på kinderna

Den lyste åxå på snyggingen som kom över för en pratstund
Medan jag var i vedtagen..
för att skyndsamt hinna så mycket som möjligt
under tiden Sune och Olga var hemma hos sig
Det är konstigt det där när man vill mycket och fort
att huvudet springer fortare än benen hänger med
Så allt hann jag inte..men en del
Innan det samstämda parteamet återvände


För att få ett avslut på den kvarvarande vedhögen
Såå..nu är veden fint travad i vedboden
för mina nuvarande och kommande behov
Det är känns bra att den finns där..veden

TACK Olga och Sune..det är ett rent nöje att se er två i aktion



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar