tisdag 18 mars 2014

VITERN är på ett ÅTERBESÖK

2012/3 rävbesök
Vintern har återvänt..
En tätgrå snöhimmel mötte mig i morse
och en brotrappa
som behövde sopas..innan jag och hundarna tog våra steg ut

Det har sina fördelar åxå
det går mycket bättre att spåra
Även om jag hellre föredragit
att vårsmältningen fortsatt med sitt jobb
Men i och med att det avbröts abrupt..då kylan dök upp
lämnades det kvar IS ..särskilt i stora hagen
Hade våren bara fått fortsätta EN dag till..så hade isskalet hunnit försvinna

Så lite snö på det här ..som lägger sig i hagen
gör underlaget lite mer springvänligt

När nu vintern ändå bestämt sig för att återvända
Är det den kommer med.. ändå inte så dumt
FAST jag hellre skulle vilja vara utan den..
Men nu är det ju inte jag som får bestämma
Så det är bara att ta "skeden" i vacker hand
och se till det positiva med besöket
SOM jag hoppas blir väldigt KORTVARIGT

SEN så har den bortblåsta hinken blivit upphittad
Kjell kom med den igår..den hade blåst bort..till hans vedtrave

Önskar er alla en rofylld dag









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar