onsdag 21 maj 2014

NU ÄR SOMMARN HÄR PÅ RIKTIGT.




IGÅR morse HÖRDE jag DEN ..
Den mer senkomna och efterlängtade sommargästen

Blev till mig när jag hörde den gokka inifrån skogen
OCH som vanligt kunde jag INTE låta BLiii
Att härma den
Tror faktiskt jag har blivit ett strå vassare på att låta MER likt den

Den flög i en cirkel runt i skogen..inte så långt ifrån mig
Till sist lyckades jag locka den ..ända fram till granen
NÄRA huset DÄR jag stod
Det har INTE hänt förut
Det är ju en ganska skygg besökare ...som håller sig på avstånd

ELLER så var det ankomstens ivriga glädje-SÖK
Det var kanske därför..den inte var så nogräknad med tonföljden
Men lite taskig kände jag mig allt..för att jag lurade den
Eller så VET den det..den tycker kanske bara att det var kul
Med en liten välkomst-pratstunden med mig


Det var INTE lätt att få till en bild..
Då den var snabb i sina förflyttningar

Vår konversation lockade dessutom till sig fler flygare

Det var en riktigt härlig...upplevelserik och mild morgon
Med regnfyllda moln och ljuvlighetens dofter

En fin morgon gåva med andra ord

Önskar er ALLA DETSAMMA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar