söndag 25 maj 2014

SOMMARERVÄRMEN har TAGIT en PAUS


Har varit i stan FÖR att umgås med barn ,barnbarn och nytillskottet
En hundvalp av rasen PON..förkortning
En ras jag aldrig hört talas om tidigare
Men som jag huvudlöst förälskade mig i
när jag fick stifta bekantskapen med honom
Ett lyhört och klokt litet charmtroll

Och att se honom och barnen i lek och samvaro..var en fin upplevelse

SEN höll mormor på att göra bort sig rejält
NÄR hon sparkade fotboll med barnbarn och hund
Efter att ha talat om för barnbarnet.. vitsen med att ha bra skor på fötterna
för att få en större träffsäkerhet och riktning på bollen
och en säkrare fothållning
Vilket fick en påtaglig effekt
DÅ bollen inte flög i den färdriktningen mormor tänkt det
UTAN höll på att hamna på grannens balkong..alldeles för nära fönstret
MEN MORMOR DÅ..var det barnbarnet sa
Då fick jag påpassligt inflika..att så här kan det gå när man har fel skor på fötterna
Hade foppaskor på mig.. eller vad dom nu heter..så där fick ÅXÅ jag mig en lärdom

Igår mullrade åskan..för första gången
OCH jag fick glädjande nog märka
att styrkan på min rädsla hade mattats av REJÄLT
Ibland för den med sig värmen.. när den kommer
Ibland TAR den med sig den..som den här gången
FÖR
oops... vad sommaren verkar ha kommit av sig.. på självaste MORS DAG
11 plusgrader...igår 28
Inte för att det gör mig något
Det är ju sommar i alla fall..
Faast.insekterna som var här igår..som bromsen.. har inte dykt upp
Skönt för hästarna är det
NU vräker regnet ner här

ÄVEN om det blev lite fler klädesplagg som åkte på
när jag drog iväg till skogs
Där tranorna stod och trumpetade och åt... på ängen vid skogskanten
Så var luften frisk och ljuvligt väldoftande
Och grönskan helt underbar

Fick den här HÄRLIGA låten av min dotter på Facebook å mors-dag

Önskar er alla en underbar Mors-Dag tillika SÖNDAG

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar