fredag 9 maj 2014

LYXIG SÖTSLISK



Igår Torsdag ..kom bageribilen förbi
Det är lite som en högtidsstund

Då jag själv numer inte PRIORITERAR bakning
Så tillför Norrfors brödet mig en tillåtande och skön lathets känsla

Köpte mig en "fransk våffla" som jag aldrig smakat förut
Men minns den och sett den och hört andras förtjusning över den
Dock har den aldrig lockad mig..då smörkräm inte varit min grej
Det har alltid kliat i gommen när jag smakat
Men det var ju FÖRR..så varför inte prova NU

Krispig och sliskig var den..och väldigt söt
Nu tillför jag ju min kropp inte särskilt mycket socker
Och när jag gör det..är det i små doser
så mina smaksensorer reagerar snabbt och intensivt på det söta
Men god var den att tugga... JUST för sin krispiga knaperhet

Vad bjuder VÄDRET på idag då?

Jooo en mulen himmel
En frånvarande kyla och vind
OCH massor av godofter

Men det skulle inte vara så dumt med lite regn
det skulle nog få till en snabbare framfart.. på grönskans utväxt'
NU REGNAR DET här och hovslagaren kommer på besökl

Hoppas ni alla får uppleva en "lyxig och snäll" helg

2 kommentarer:

  1. Hej Inger...
    Vilken fin blogg det är alltid lika trevligt att titta in hos dig..
    nu önskar jag dig en härlig helg massor av kramar från Nicki

    SvaraRadera
  2. God morgon Nicki..vad roligt att DU tycker det..Här öser regnet ner Så nog blev min önskan om ett regntillskott..besvarad.. mer än dubbelt upp En avkopplande helg med glädje önskar jag DIG Kram

    SvaraRadera