onsdag 28 maj 2014

MORGONENS UPPVAKNANDE



Det är en skön känsla som går igång
När jag insuper morgonens klara luft
Dofterna som nattens kvarlämnade fukt.. intensifierar

Ljuset som söker sig fram
och ger skuggorna liv och träden guldglitter

Morgonen ÄR stilla och mild

Nerifrån sjön..hör jag svanarna trumpeta

Och skatorna kivas som VANLIGT med varandra och andra
Och kråkorna skriker..på vad vet jag inte
Svalorna flyger nära... Strax ovanför mitt huvud
Det är som om dom vill tala om... att dig räds vi inte

Nu är det kaffe på brotrappan som gäller
Vet ni..
Det är nästan så att jag känner mig lite "lycksalig"
Där jag går omkring och njuter av morgonens uppvaknande

Önskar er ALLA ett lika mysigt uppvaknande


När jag kl 9 gick ut igen..för skogsturen med hundgänget
Hade blåsten dykt upp och molnen hopat sig
Det var lite småruggigt
Så jag fick gå in och ta på mig jackan och mössan
Ett HELT annat väder..än det jag mötte kl halv 4 i morse
Då jag gick ut i bara bomullströjan och utan mössa
Det har sina fördelar att vakna tidigt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar