tisdag 6 maj 2014

SPARKINSLAG


6 minus var det i tidig morgontimma
Trädtopparna hade blivit frostnupna
så och gräset
Och vattnet jag burit ner igår
För den sköna känslan av att ha det gjort..
När jag vaknar till nästa morgon..hade fått sig en tjock isskorpa
Som jag inte kunde få sönder..av att sparka på utsidan av vattenkaret
SOM jag brukar göra..
då det varit många mornar i behov av sparkinslag

Eftersom jag inte hade på mig stövlarna med stålhätta
Utan dom av det VEKARE och softare slaget
Så kunde jag ju inte ta i så hårt heller
För mina fötter minns ..hur det kändes
DÅ..när jag sparkade med dom ...för att spräcka isen
Förra gången..när jag tog i för kung och fosterland
Glömsk om..vad jag DÅ hade på fötterna
Sägas bör att jag OFTAST bär dom med stålhätta
Men någon gång så där..har jag lämnat dom ute
Då dom var skitiga under och glömt att ta in dom
Och ni vet HUR iskalla stövlar känns att ta på sig..PRECIS

Vissa saker lär man sig..fast det ibland kan ta lite tid
För man glömmer så lätt med tidens fart
Det som hände för länge sedan..som till ex... igår

Önskar er alla en varm och minnesvärd dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar