tisdag 20 maj 2014

SKEPP OHOJ/FLOTTEN


Fick följa med Siv och Kjell på premiärturen med flotten
På Mjösjöns vatten

Siv och jag hade även tänkt prova på att fiska

Dagen var sommarvarm och sjön låg nästan stilla

Från alla de stora som små fåglar som höll till nere vid sjön
ljöd olika toner
Önskar jag haft en bandinspelare med mig
Så ni fått hört de ljuvliga sommartonerna

Här har kaptenen intagit sin plats
Han ser ut som en äkta bolsjevik :) han Kjell
Utan överdrift ..kan jag inte annat säga
ÄN att han besitter en otroligt kreativitet
och är en människa som bjussar på sig själv
och som ser till att det händer saker... lite här och var
och här i byn
Precis som hans fru Siv som åxå är en genuin stöttepelare

Här utför vi en ceremoni..för flottens VÄL-FÄRD
Ingen champagne hade vi ..men det gick lika bra med öl

Någon fisk fick vi inte..
Men väl vara åskådare TILL nordens krokodil..GÄDDAN.. den illistiga

som lömskt låg och lurpassade vid strandkanten.. på de lekfulla småfiskarna
Som den försåg sig med ..lite då och då.. med stora plask
Det rådde rena rama THRILLERN nere vid sjön

En groda som simmade mot strandkanten blev åxå gäddans offer
Tror
När jag såg hur grodan simmade
ATT den anade faran.. som lurade under vattenytan

Önskar er ALLA många ljuvligheters dagar

2 kommentarer:

  1. Va härligt de ser ut me en flottur på lugnt vatten. Hälsa Siv å Kjell så gott.
    Janne

    SvaraRadera
  2. Hej Janne DET VAR HÄRLIGT..skall framföra din hälsning..Allt gott och väl önskar dig dig Å många härliga dagar

    SvaraRadera