torsdag 8 maj 2014

DET SOM DAGEN KOMMER MED


FÖRSTA morgonen..på.. som det känns som en evighet sedan
Håller kylan sig borta och därmed behövdes inget is-sparkande

Nog var det allt en mysig känsla
att gå ut till morgonen UTAN att "hurvas" det minsta lilla
Ändå
Rådde det en morgontystnad bland de skogssjungande
Hmm dom har kanske inte vaknat än
Dom har kanske som mig dragit ut på morgonuppstigningen
För i och med kylans inträde..sover jag en timme längre
NÄSTAN

Såg ett djur längre bort... vid bortre skogskanten
NÄR jag la ut hö i stora hagen..som jag inte kunde identifiera
Då min nacke är för vek för min tunga och stora kikare
och då åxå i vägen..vid morgonsysslorna..bär jag den inte på/med mig

OCH SÅ har min syn med tiden.. blivit något dimmig
Inte som förr NÄR mina ögon var skarpa som örnens
och kunde upptäcka det som var långt bort :)


TUR jag såg det före hundarna och hann kalla in dom
Det beror nog mest på att hundarna är allt för upptagna
med sitt hästskitätande..
och därför inte har uppmärksamheten fullt påkopplad
Oftast är det jag som hinner se rörelsen eller förändringen först
Dit mina dimmiga ögon vandrar VARJE morgon
och får syn på..det som INTE var där igår

En RIKTIGT HÄRLIGT UPPVAKNADE..till denna morgon-DAG
önskar jag er ALLA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar