söndag 18 maj 2014

SÄLLSYNT BESÖKARE


När jag något senkommet skulle mocka ut
Hörde jag en DUNS..
Tänkte i mitt stilla glädjesinne
Att det nog var min katt Sobella
Som återvänt efter sina långa frånvaro
MEN
Så var det INTE
Det var den skygga skogsduvan
som tagit sig in GENOM stallets öppna dörr
och förgäves försökte ta sig ut..genom det stängda fönstret

Plockade fram min allra vänligaste och mildaste röst
För att lugna ner den vettskrämda duvan
Så jag kunde hjälpa den ut
Och det funkade
Den lugnade ner sig så mycket.. att jag kunde lyfta ut den till FRIHETEN igen
Den hade INTE skadat sig som TUR var

SOLEN är HÄR ..VARM och SOMRIG
Så det är ett mindre klädlager och mer tunna kläder som gäller idag
Och som gällde igår
Önskar er ALLA en riktigt skön och somrig Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar