onsdag 27 juli 2016

ÅSKA och HÖJDARPLATS

Åskan har varit på besök i natt..
Det är svårt att sova när den mullrar på

Sigge som är ung och oerfaren..är lite osäker på vad det är som mullrar och blixtrar
Så han håller sig nära mig och ser frågande ut
Och jag förklarar lugnt och stilla..(joo det ÄR sant) att det är lugnt
Sen ligger alla 5 hundarna runt omkring mig.. nedanför soffan
REDO ..I väntan på mitt nästa förflyttningsdrag
När kl var strax före 4 gick jag ut..för då hörde jag inte åskan..och släppte ut hundarna
Och Jupiter ..som gick och ställde sig i stalldörren..vädrade..vände om och gick in igen
Hann inte mer än in började det mullra igen,men inte lika länge och närgånget som innan
Måste bara få säga det..att min rädsla HAR MINIMERATS
För i och med att jag börjat pratar om min åskrädsla här på bloggen
Så har TANKEVERKSAMHETEN börjat fungera...
och jag har då börjat kunna ta hand om mina känslor
Vilket innebär att rädslan har fått ett allt mindre utrymme
i och med att jag kunnat identifiera grundorsaken
MEN RESPEKT har jag och känslor för åskan
jag underskattar INTE dess kraft och styrka..men på ett helt annat sätt än tidigare

Då jag har insett att ÅSKAN var ställföreträdare för den rädsla jag hade för min pappa
Den rädslan som jag inte kunde kanalisera på annat sätt
än genom att flytta över den på något påtagligt SOM åskan
Sen späddes rädslan på under min tid när jag var ensamansvarig för barnen,som var små
Och vi bodde på sista punkten på nätet...då på den tiden då det fanns luftburna el och telenät
Då var det ett hemskt åskväder .
Så det GER och ÄR en SKÖN frihetskänsla att slippa bära omkring på en tung gammal "ryggsäck"
fylld med oidentifierade känslor

Sen så har Q hittat en ny viloplats med fin och vidsträckt utsikt

Han ligger uppe på biltaket och spejar och vilar mellan varven

När han inte putsar eller kliar sig i pälsen.. som här med antennens hjälp

Kl 5 när jag åter skulle ta ut Jupiter..gick han en liten bit utanför ladugården
Men vände och gick in
Och jag förstår honom..för myggen hade nu åxå vaknat upp efter åskvädret
Och var ettriga och påflugna som bara den


Så här såg morgonen ut kl 5 här i Grannäs..beroendes på i vilket väderstreck jag tittade

Härifrån skogen önskar vi er alla en uppiggande och syrerik dag

2 kommentarer:

  1. Vänner är änglar som lyfter dina fötter
    när dina egna vingar har glömt bort hur man flyger.
    Ha en fin dag kram Night Lady

    SvaraRadera
  2. GOD morgon Night Lady och TACK för de fina orden
    För det där med att flyga glömmer man faktiskt bort ibland då barlasten är för tung för lyftet Kram

    SvaraRadera