onsdag 6 juli 2016

RECEPT


Morgonen bjuder inte på någon sommarvärme... för i sällskap med blåsten
känns det nästan liite höstlikt i luften
Ni vet den där lite råkalla känslan

Men himmelen är blå ..med bara några ljusa molnduttar här och var


Och Jupiter... han diggar den här typen av väder han


Så var det receptet på havrekakorna som jag inte la ut igår
av utrymmesskäl

(Nästa gång skall jag prova med att dutta i lite citron i smeten
När jag bakar brukar olika smaklustar komma över mig... att vilja prova någon annan smaktillsats
Gillar havregryn till mycket..och så citron som kan bryta av,förhöja eller pigga upp)


Havrekakor med kanel
:::::::::::::::::::::
3 dl havregryn
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl socker
1 tsk bikarbonat
1-2 tsk kanel
150 gr smör rumsvarmt ( el.mjölkfritt)
ugnsvärmen 175 grader

Blanda alla torra ingredienser..tillsätt smöret och rör om till en deg
Forma till små kulor ..
grädda mitt i ugnen 15.20 minuter

Men låt er inte luras av tiden..för detta är kakor som kräver er uppmärksamhet
För det går fort att de bränns i kanten och då smakar dom urk
-så håll koll på färgen

Härifrån skogen önskar vi er alla en smakrik och vänlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar