måndag 11 juli 2016

STOLPARNAS UPPRÄTNING

När och där det händer MÅSTE jag ju bara ut och fota
-som den självutnämnda paparazzi jag är
Som nu..då jag först trodde det var min hyresvärd med sin gula grävare
Men det var det inte
Det var en man från Nyland som skall fixa till dom lutande stolparna

Det känns skönt att det blir gjort..så att stolparna återfår sin upprätta resning tillbaka
Då man har upplevt det lite som om dom när som helst skall ramla omkull

Det blev en trevlig pratstund så här i tidig morgontimma
Det är det som jag gillar med att bo här i skogen
Allt blir så enkelt,okomplicerat och naturligt
Strax efteråt dök "stenmannen" upp med sin släpvagn fylld med sten
Den som skall omgärda stolparna och ge dom ytterligare stabilitet

Jupiter var nyfiken på vad som vad som på gång
och ville därför ta sig en närmare titt för att undersöka saken


NU står står stolparna upprätta och stiligt rakt på led
Visst blev det fint

Härifrån skogen önskar jag er ALLA en okomplicerad och härlig Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar