fredag 8 juli 2016

BAKVIRTUOSsAn och PLOCKIPINN på HÖG NIVÅ


Och jag bakar och bakar och smaskar och smakar
För att vara riktigt säker på att ÅTMINSTONE smaken står sig
En riktig sockerchock för den ovane sockerätaren

Och som det ser ut sen..
Bytta på bytta.kastruller,skedar knivar och vispar
Alltså hur kan det bli så mycken disk..så där såg det aldrig ut när mamma bakade
Nog för att jag har FLER än en sort igång samtidigt DET kan ju vara en förklaring

kan tänka på vad min mamma skulle sagt om mig som bagerska
(Hon var själv en otroligt skicklig sådan..vilka bakverk alltså..
på henne brås jag då inte i det här fallet)
Och särskilt på det där med all disk som blir och hur jag ser ut

Där jag står med mössan på ..och med mjöl lite här och var


Jag säger då .. att jag går in i bakandet med inlevelse och då blir det som det blir
Christina gav mig förresten ett namn ..BAKVIRTUOSA ..fint



Och så igår kväll... var vi ett gäng som drog iväg upp till byastugan
för att sätta upp partytältet
Som var tänkt att göra idag..men med tankar på att det skulle komma regn då
Beslöt vi att tidigarelägga uppsättningen

Det är lite knep och knåp det där ..lite som plockipinn
för att få ihop alla delarna på rätt plats

MEN med förenade tankekrafter och händer ..så blev de rätt i slutändan

Och tältet står där nu ...i all sin stolta resning

REDO för att ta emot sina gäster
Trevligt hade vi under tiden..med en extra förhöjning då Tommy kom fram med en godispåse
Som han bjöd oss alla ur
Han är lite som min morfar..fast ung :)..
Han hade åxå ofta något gott med sig i bakfickan att överraska oss med
det som Tommy ofta har

Idag blir det bord och stolplaceringar och så dukning
och så skyltar som skall sättas upp
Dagen D närmar sig

Härifrån skogen önskar vi er alla en GOD och trivsam Fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar