måndag 22 augusti 2016

ÅTDRAGEN HANDBROMS

Idag Måndag.. har vi blivit lovade regn

Och hösten börjar synas allt mer på de gulnande träden och gräset

Vilket får mig att känna av ...ett litet vemod
INTE för att hösten kommer..den gillar jag åxå
Utan för att TIDEN..den som pinnar på så fort..blir så påtaglig då
att jag inte hunnit med i farten
För sommaren ..vet jag inte vart den tog vägen
Det är som om jag lämnat kvar mig själv i en väntan på det som aldrig kom
Kanske har det varit den överbelastning som drabbat mina sinnen
som gjort att jag inte till fullo kunnat ta hand om tiden .. varje dag
Såsom jag brukar..
För att jag befunnit mig i den grå dimmans begränsade sorgsenhet
Den här dikten skrev jag...när den grå dimman var närvarande
för många år sedan..när jag blev sjukskriven..
DÅ när livet försökte locka ut mig ur dimridån

Dimman ligger tät
Sikten.. inte mer än någon meter

Vet inte hur långt jag har kvar
Är alldeles slut

Det som gör att jag inte ger upp
Är du

Din röst som säger

Lita på mig
Du skall lita på mig

Som ett mantra upprepar jag orden
Om och om igen

Du skall lita på mig
Du skall lita på mig

Och visst skall vi lita på livet..det som för oss framåt
om vi vågar släppa efter på den åtdragna handbromsen

Härifrån skogen önskar jag er alla en sinnesmjuk Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar