söndag 28 augusti 2016

LOPPISBESÖK



Glömde bort att fota gjorde jag ..när jag besökte byns loppis
Då förstår ni att jag trivdes där jag satt
Småruggigt var det till en början ..när kl var 11
men allteftersom tiden kutade på ... så blev det allt varmare i solen

Där vi var ett glatt gäng som satt och pratade och fikade ute på altan
det hade varit många fler människor innan

som redan gått därifrån innan jag kom ihåg att använda min kamera

Loppiset är som ett miniatyrvaruhus..där finns det mesta att hitta som du behöver
SOM när min mobil,som skött sig länge nu plötsligt LARMADE
då jag böjde mig fram över stolen lyckades jag trycka på alarmknappen
Men jag hann i sista sekund stoppa dess vidare framfart
Då fick Christina se hur lättantändligt larmet var

och utan att säga något försvann hon och kom tillbaka med en svart typ av mobilväska att fästa på bältet
Men helt annorlunda än min trogna bältesväska
den här var som på tvären och därmed hamnar mobilen i ett helt annat läge
Så vad var det jag sa...att här finns nästan allt du behöver att hitta
Eller som nu ...då någon annan hittade det åt mig
Sen hittade jag perfekta gardiner in till tv-rummet för fem kronor styck

och en grön grod-bad/duschmössa..den skall bli roligt att visa barnbarnen

I två timmar satt jag där och myste
innan jag till slut fick tala om för mig själv ... att det var dags att lyfta på rumpan
och sätta mig på cykeln för att åka hem och släppa över Jupiter till lilla hagen
Då han blir alldeles för rund av all mat i storhagen
Sen var det hundarnas tur..att få sig en kissrunda


Och solen DEN SKINER ÄN från en NÄSTAN helt klarBLÅ himmel...då klockan är tre

En Mysig fortsättning på Söndagen önskar jag er alla HÄRIFRÅN skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar