onsdag 10 augusti 2016

FIRANDE och ÖVERNATTNING

Åkte in till Umeå igår för att vara med och fira mitt barnbarn

Dessutom kunde jag sova över tills idag
då min yngsta dotter stannade och tog hand om alla djuren.

Det var ju trevligt på många sätt..

för då kunde jag åxå vara med på fotbollsmatchen
Den som yngsta barnbarnet hade planerat till fram emot kvällskvisten..
då sonen inte slutade sitt jobb förrän dagen var slut
Och jag fick den stora äran att få vara med på födelsedagsbarnets lag
En match som vi såklart spelade på en riktig fotbollsplan

Impade blev dom..barnbarnen.. då jag gjorde mål
och inte bara ETT utan tre
Ett var väl si och så med..för jag kastade in bollen i mål
Det får man ju inte göra..inte heller hålla fast målvakten som stod ivägen
när barnbarnet skulle göra mål..vilket jag åxå gjorde

MEN det har sina fördelar att vara lite äldre ibland ..
för då ses vissa förseelser på med ett lite överseende :)
Och ingen protesterade ..mer än ett lite muller hördes en KORT stund från motståndarlaget
Men det lyssnade jag inte så noga på
Vi vann i alla fall och sängen den fick inte sällskap av mig förrän långt senare
Är det festligheter så är det

Före matchen förutom att vi fikade en massa GOFIKA och världens godast kolakakor som mitt 9-åriga barnbarn bakat
hittade hon på en alldeles egen "lek"..som var väldigt trevlig
En lek som inte lämnade någon av oss utan ett leende

Presenter fick han många ..bland annat en cykel

Härifrån skogen önskar jag er alla en fin kväll och en GOD natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar