torsdag 18 augusti 2016

LIVET..RÖR SIG ALLTID FRAMÅT

Måndag och Tisdag var jag i Umeå
För att med yngsta barnbarnet göra stan,som man säger
Då det var hans tur att bli "kidnappad"
Vi kutade runt för att hitta det han ville ha
Vilket han visste..när han såg det..
Det blev lite mer tankeverksamhet när vi hittade en boll
Då insåg han att det nog var bäst att kolla lite mer
Innan han bestämde sig..så han inte skulle ångra sig sen..mycket klokt tänkt

Det var trevligt och lärorikt att lyssna på hans funderingar
Som fick honom att till sist bestämma sig för bollen

På kvällen blev det fiske och kanotpaddling..och en mysig samvaro med övriga familjemedlemmar
innan vi alla kröp i säng..trötta och nöjda med dagen

På Tisdag var jag i sällskap med sonen ..som skjutsade mig runt
för att jag skulle få handla det jag behövde
Hem åkte jag med eftermiddagsbussen..förbi vägbyggarnas ofärdiga och knöliga väg
Men snart så är den färdig...skönt blir det

Idag Torsdag..kom hyresvärden förbi för att köra dynga
Som han skulle sprida ut på några åkrar
Han har en praktiskt traktor..en skopa där fram och en grävare på baken

Det var fin dynga..väl bränd och smulig..det mesta i vart fall

Karolina.. hans dotter kom körandes med traktorn.. med dyngspridaren bakom sig
Och nu väntar jag på sonen och äldsta barnbarnet som skall komma hit

Det här var och är lyften som tog/tar mig upp OVANFÖR de tunga
Det som hände i Onsdag ..IGÅR alltså och som jag skrivit om i min allvarsblogg
min utsiktspost

Härifrån skogen önskar jag er alla en FIN och ROGIVANDE Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar