söndag 11 september 2016

ÄLGFEST

Kl 3 var det dax för älgfesten uppe i Grannäs byastuga

Där alla borden fylldes med människor av olika "valörer"
Maten var som alltid god och tårta bjöds det på till efterrätt
Och inte bara EN ..utan 11 stycken
Så det var inte lätt att välja och att provsmaka av alla..de mäktade man inte med

Efter efterrätten och kaffet var det lotteriförsäljning med dragning inpå

Vinster..som när jag klev in genom dörren och fick se alla.. nästan blev lite nojig av

För där hängde jackor,det var olika mössor och tröjor,termosar och en massa ,massa andra saker
VAD skulle man välja OM man nu skulle råka vinna
Hade sett ut två jackor OM UTIFALL

OCH jag vann den ena ..den med runda gula lappen på och ljusgrönt blixtlås och foder
som ni ser på bilden ovanför
Och så en rosa luva..mjuk och skön..
Det blev en riktig turdag för mig

Sen sjöng vår trubadur LENNART sina egenskrivna visor för oss
Som var fyllda med insiktsfulla visdomsord.. från en man som insett vad livet handlar om
Att det är insidan som räknas och hur vi förhåller oss till livet
Han avslutade med en härlig blues som fick igång oss alla med handklappningar

Innan jag gick ville jag tacka Lennart och säga vad jag tyckte
Vad tror ni jag sa... jooo något så klumpigt dumt som att de var "skitbra".
När jag ville säga det jag nu skriver..
Men jag hoppas och tror att han kände och förstod andemeningen


Innan vi sen... var och en av oss gick hem till sitt..eller mer åkte
Sjöng vi och hurrade för Göta som fyller 90 år i oktober

Det var en mycket trevlig älgfest
Tack säger jag till JAKTLAGET som anordnade denna storslagna trivselfest
Till ALLA som var där
Och till Lennart som underhöll oss med sina sinnrika texter

Härifrån skogen önskar jag er alla en GOD NATT

4 kommentarer:

  1. Trevligt med Älgfesten. Ett tillfälle att träffas eller åtminstone ses. Kul att du vann jackan."Skitkul" - tycker jag var ett ärligt och fint betyg till Lennart och som jag vet att han uppskattade. �� ��

    SvaraRadera
  2. God morgon Mary..jaa utan dessa fester och träffar skulle jag aldrig lärt känna..känna igen människor i denna by och i andra.Det är helt otroligt vad särskilt denna lilla by kan åstadkomma Så min intuition/magkänsla ledde mig i rätt riktning..när jag valde att bo här..där kreativitet,samarbete och visioner går hand i hand.Trevligt var det att träffa er igen..Skönt att höra att han tog skitbra på rätt sätt För när man skall skynda sig och säga MÅNGA ord med ett..kan det ibland bli lite snubbelaktigt..Ha de gott och Tack för dina ord

    SvaraRadera
  3. Hallå där, nu kryllar det av frågetecken. Både i mitt inlägg o i mitt huvud. La till en smiley o tre noter sist av allt, och av dem blev det frågetecken. Det blir inte alltid som man vill,eller hur?
    Kul att titta in på din blogg. Du har öppna ögon och sinnen för vad som händer och kan berätta om det så fint också.
    Var rädd om dig!

    SvaraRadera
  4. Hej Mary..det är tur det går att räta ut de där frågetecknen :) Nää allt blir inte som man vill Men hade du inte skrivit dina frågetecken..hade du kanske inte tittat förbi en gång till..vilket gladde mig.Tack för ditt gillande.Var rädd om dig du och så

    SvaraRadera