lördag 17 september 2016

PÅ VÄG



MAGISKT vacker lyste månen igår kväll..

Och nu när älgjakten är igång ..håller jag mig oftast efter vägen
då jag inte vill vara i vägen och störa skyttarna
Den tid dom är i skogen...men det är åxå en bra träning för hundarna

Särskilt för Sigge som är hopplös när det gäller bilar
Han som är så klok,lyhörd och samarbetsvillig annars
blir som förbytt när bilarna kör förbi..då blir han en jagande hoppetossa
Så det gäller att hålla kopplet kort..när jag hör att en bil är på gång
Hoppas att det snart går över..



Naturen..DEN är åxå höstvacker efter vägen

Och igår kokade jag äppelsylt..fick en påse av Siv
Det hör åxå HÖSTEN till att samla i sina "lador" som uttrycket säger

Härifrån skogen önskar jag er alla en glädjefull och mysig Lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar