lördag 10 september 2016

I GOTT SÄLLSKAP

Igår kl 5 var det gästabud i Mjösjöbys Pingstkyrka

Där vi blev trakterade med både surströmming ,musikunderhållning


och trevliga samtal med bordsgrannarna
Det var en mysig stämning
OCH TÄNK vad MÅNGA människor som jag lärt känna och känna igen
och jag ...är inte någon främling längre här
utan en människa som man vet VEM hon är..

Lennart,som kommer från Grannäs sjöng en egenkomponerat sång
Som innehöll både skratt,allvar och igenkänning
Mixen var en hjärtlig sång om åldrandet som han satte fingret på
För det finns mycken värme och humor i att bli "gammal"
Och tar man till vara det..blir det ju inte så dödsallvarligt och tråkigt att bli gammal

Gunnar och Krister.. dom spelade med bravur på sina instrument

Musik har en otrolig förmåga att sätta spätt på både kropp och sinne
och ge glädjen fritt utflöde

Surströmmingen var GOD
och till efterrätt fick vi något som jag inte ätit på åratal
MARÄNGSVISS..mmmm
Mätt blev jag då över hövan..för det är lätt
att för många skedar slinker ner
När man äter i gott sällskap

TACK säger jag till er som fixade till denna fest
Till er som fick kuta omkring och serva oss andra
Till underhållarna som med sång och spel fick upp glädjen i oss
OCH ALLA NI som var där och samverkade för trevnadens fortbestånd och välbefinnande

IDAG börjar jakten här i Grannäs


Härifrån skogen önskar jag er alla en mixad Lördag med många trevligheter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar