måndag 5 september 2016

FULLPROPPAD

INGA LASTBILAR vare sig syntes eller hördes till tidigt i morse
Dom brukar ju annars vara igång efter 5
Månde det bero på... att vägen börjar bli KLAR
Hoppas,hoppas att det är så

Fast NU när jag sitter och skriver mitt inlägg..tycker jag mig höra dom


Att ha förmånen att få vakna upp mitt i naturen...
kliva ut genom dörren och se ljuset bryta igenom mörkret
Den upplevelsen i tankar och känslor är lika starka,energiladdande och fräscha
VARJE gång..som jag står där ute och möter upp morgonljuset

(det har ni väl aldrig hört mig säga förut :) )

Att se när solen, som nu i morse.. lysa upp berget på andra sidan
.. när strålarna bryter igenom skuggorna och löser upp dom


SE när solen börjar ta sig upp i sin fulla glans bakom berget..bakom huset
Det är lika storslaget häftigt varje gång.
DET ger mig en fullproppad energiladdning till både kropp och själ
Hur än jag mår..när jag vaknar..tala om laddande kraftpaket
Så morgonljuset vill jag för allt i världen inte missa..när det gör entre


När mörkret får ge vika för dagens ljus

Då vill jag vara med

Allt blir så tydligt och synligt då

Allt är så tyst och stilla

Klarhet i tanke och känsla jag får

Klarhet över livet

Det är så mäktigt att vara ute då

Så mäktigt att se på

När mörkret får ge vika för ljuset
(livsvandrerskanisb)

Jupiter ser man knappt i gräset..då han smälter in så fint i naturens höstfärger

Så skickar jag iväg lite av morgonens kraftfulla ljusladdning..bortöver
till Christina och hennes familj
Som har mist sin Tign..en klok och vacker häst..
Som turligt nog lämnat efter sig många vackra minnen ..som bärkraft i sorgen..kram
Om detta har hon skrivit om i sin blogg..
http://grannasislandshastar.blogspot.se/2016/09/var-alskade-lilla-drottning.html


Härifrån skogen önskar vi er alla en bärkraftig och energiladdande Måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar