onsdag 28 september 2016

SAKNAD och FUNDERINGAR



GOD morgon..ååå vad jag saknar min kamera
(DEN som jag alltid kopplar på mig innan jag går ut
då den som tillhör min klädedräkt)


Saknade den då den eldröda solen var på väg ner

Eller som igår när jag satt ute på min utsiktspost ..på brotrappan och hörde svanarna "prata" nerifrån sjön
Ljud som hade en inblandning av ett annat tonläge
som jag reagerade på..
Nu reagerar jag ju alltid på svanarnas kommunikation genom att ivrigt lyssna
för att lära mig och försöka lista ut VAD det är dom snackar om

Särskilt vid den här tiden... när man hör deras ivriga dialog med varandra inför flytten
Och varje år hoppas jag innerligt att dom skall ge sig av i tid
INNAN isen täcker över sjön
MEN igår var en av dom orolig ELLER otåligt ivrig
För en av dom flög från sjön och följde bäcken
Det brukat dom oftast göra
Men då fortsätter dom/den..men den här gången flög svanen tillbaka till sjön
VÄNDE och flög åter en bit efter bäcken innan den vände IGEN
Så höll den på några gånger samtidigt som den högljutt snackade
Sista gången tog den ut svängen på tillbakavägen mot sjön
Så här har jag aldrig sett dom göra
Så jag undrar vad som var å färde..vad som hänt
Och varför var det bara en...hade det hänt något med den andra
Eller var den bara ivrig i sina försöka att få med sig sin vän
Som kanske inte var lika hugad att ge sig av än
Måste ge mig iväg ner till sjön sen ..för att se efter om dom ÄR TVÅ
så inget har hänt



Svanarna med sitt "prat" tillhör en av alla mysfaktorer här i skogen

Önskar er alla HÄRIFRÅN en regnig och blåsig skog..den allra bästa dagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar