onsdag 14 september 2016

UPPLEVELSEMÖTE

När hundarna och jag skulle ta vår skogstur
kom något emot oss efter storvägen..innan vi hunnit svänga av..in på skogsvägen
Inte så stor och inte heller så rädd
MEN när Biggles fick syn på den..gick han igång med besked
Hade full sjå att hålla i honom..
201505
Då tog det lilla rådjuret till flykten och sprang av vägen och in på ängen

När Biggles lugnat ner sig..fortsatte vi in mot skogsvägen
Då dök rådjuret upp igen strax före å-bron
Där den stod nyfiket en bra stund och kikade på oss

Hann vända Biggles uppmärksamhet mot mig..
så att han inte skulle få syn på rådjuret och skrämma iväg det
-efter en liten stund försvann de dock in i skogen
Alldeles ensam var det och det kunde inte vara mer än lite mer än året
Dom är så fina och gracila och jag drabbas alltid av en överbeskyddande känsla
när jag ser dom ..
Då dom känns som så milda och försvarslösa
201505
Några bilder kunde jag inte ta..vid detta tillfälle.. vilket var synd
Men jag fick ju känna känslan i vårt upplevelsemöte
Bara det är vackert och högtidligt nog

Så här kan rådjur låta..ni kanske förstår känslan
När hundarna väckte mig om natten och mot tidig morgon
och jag fick höra det här ljudet
I början när jag bodde här i skogen och INNAN jag hunnit bli bekant med det

Så här kan räven låta
Ljud som jag numer känner till

Härifrån skogen önskar vi er alla en spännande överraskningsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar