måndag 19 september 2016

DEN DÅNANDE TYSTNADEN


Tystnadens tystnad..när det är så tyst och stilla
att du kan höra det tjuta i öronen..då ÄR det tyst
Så var det när jag tog andra turen med hundarna
Det var bara korparna som högljutt "snackade" med varandra som vanligt
Men bara en kort stund ..sen tystnade åxå dom
och DET är ovanligt.. att dom kan hålla tyst

Inga lastbilar eller andra fordon varken sågs eller hördes till
INTE ens småfåglarna hördes kvittra
Och det var HELT vindstilla INTE minsta rörelse i träden
Det var som om hela naturen väntade..inväntade något
Det där händer någon gång då och då

Och när det sker ...då det är högsommar..tänker jag på väderomslag och ÅSKAN
Men det gjorde jag inte nu..även om det nästan känns som högsommar
Så fanns inte åskan i mina tankar..fast man vet aldrig med den luringen
För den kan dyka upp hur som och när som helst..
den bryr sig inte om... att hålla sig till sin årstid

Minns första gången...
då tyckte jag att den där tystnaden var jobbig
I stan hör man ju ´den aldrig

MEN den behöver sin invänjningstid..när man är ovan vid den

Tänk dig hela,allt och alla i naturen är knäpp tysta

Så jag undrade vad naturen väntade på
Kanske INGENTING..det är bara den där TOTALA vilans tystnad som råder
Det är kanske är jag som tolkar in det där med väntan

Kanske bär jag själv på en oförlöst väntan.....
vad vet jag
om vad som ligger och lurpassar inom mig :)

En God fortsättning på dagen..det som är kvar av den ..önskar jag er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar