fredag 9 september 2016

NÅGRA TOPPENDAGAR

Med höstsolen i sällskap drog vi iväg ..sonen,Elin och jag

Först till en fin rastplats vi den forsande Lögdeälven..ca en
till en och en halv mil bort.

Där fin sand,kullar ,sten och drivved kantade den häftiga forsen

Hundarna stortrivdes..så och vi

Här stannade vi och fikade


Sen bestämde vi oss för att åka förbi och titta på Svartforsen
nära intill Norrfors

För dit hade sonen och Elin aldrig varit tidigare

Den tillhör och så Lögdeälven
Där såg vi spår från ett rådjur och
Naturen.. är mäktig och rogivande
Den måste upplevas i verkligheten..för det är svårt att beskriva den..det man ser,känner och upplever..i mötet


Hem tog vi en annan väg..den som gick förbi Trehörningsjö
ALLTSÅ..det finns så många vackra platser att se...nära och runtomkring mig där jag bor

Väl hemma blev det tävling med luftgevär..men först fick sonen ställa in siktet
Då det var ett nytt gevär
klarade det faktiskt riktigt bra att få in träffarna i det lilla svarta
Alla utom två..fast jag inte hållit i ett gevär på evigheter

Biggles som bara älskar min son..viker inte från hans sida

Efter skjutningen blev det efterlängtad mat och en äppelpaj som sonen fixade till

Idag..för en stund sedan åkte dom iväg in till stan
Som ni säkert förstår så har jag haft några uppbyggliga toppendagar

Härifrån skogen önskar jag er alla en välfylld Fredag och helg..rikligt med trevligheter




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar