onsdag 2 augusti 2017

DET BRAKADE LOSS


TUR hade jag igår som fick in höet i tid..för halv tre hade molnen gaddat ihop sig
Och det började ösregna..när jag och hundarna hade hunnit fram till Å-bron
Så blöt blev jag.. så och hundarna..men då sommarregnet är en trevligt upplevelse
Bestämde jag mig inte för att vända FÖRRÄN jag hörde mullret
DÅ blev det fart på mina fötter
För i skogen vill jag INTE vara när åskan går
Nu var åskan inte så hård i sitt tonläge..bara några gånger höjde den sin röst
Men ÄN har jag inte kommit till skott med kameran
Om att fota åskvädret..jag väntar..inväntar DEN känslans starka behov
Än har den inte dykt upp ..men med kännedom om mig..lär den dagen komma
Även fast det har tagit en massa tid av förbigångna åskor
Sååå..snart så sprängs den sista kvarhållande "bojan "

Härifrån skogen önskar jag er alla en trivsam Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar