onsdag 9 augusti 2017

SVALORNA


Dom kommer ibland hit på ett besök.. det ÄR i vart fall vad jag VILL TRO

Som gårdagen... som började med ett glatt morgonbesök av svalorna
som jag trott gett sig av..

Då jag inte sett till dom på länge.. 5 stycken satt det uppe på tråden..
allt medans jag snackade på med dom
Sen cyklade jag över till Siv och Kjell för att låna bakplåtspapper
För jag skulle baka Det ÄR fint med att bo så här på landet..
Man slår bara en signal till någon granne.. när man saknar något som man JUST behöver

Då fick jag ögonen på deras vackra Jasmin som doftade så ljuvligt

När jag sen cyklade hem och tittade bort mot horisonten och fick känna av den bitska bromsens ettrighet
-förstod jag vad som komma skulle .SÅ ...

ca kl halv sju på kvällen kom en rejäl störtskur..och med en fantastisk regnbåge ...
med en regnpaus efter det... tills kl var ca halv 9 DÅ brakade det loss igen
Med sig denna gång hade regnet ÅSKAN..(och jag var LUGN)
Då den gett sig av.. ville Quvintuss som inte vilar på hanen särskilt länge UT

Då var kl efter 22.00 och en röd,vacker och magisk måne visade upp sig för mig
Efter dagens olika uppdykande SOMNADE jag gott

och vaknade halv fem till en morgon då jag kunde gå ut i pyjamasen..de ni

Härifrån skogen önskar jag er alla en Fantastisk Onsdag
med en hög mysfaktor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar