onsdag 13 maj 2015

en PÅMINNELSE om SOMMARENS mindre EFTERLÄNGTANDE


Igår dök den upp..
Kan ju inte ens med bästa välvilja i världen utbrista i ett WOW
För helst ser jag ju att den håller sig borta
Låångt bort..
Men nu kom den och hördes OM än inte i sin fulla kraft
Så tillräckligt för att väcka upp mina slumrande känslor
som påminde mig OM vad som komma skall
Nu när sommar trycker på allt närmare
Sen kommer ju åskan MED värmen eller TAR den med sig
När den försvinner bort

I det här fallet KOM den med värmen
För på hundpromenaden kl 6 var det varmt
Så jackan jag behövt tidigare under dagen blev alldeles för varm

Efter vägen stötte jag på nästa sommargäst
Som när jag kom närmare den..fick inse
Att den stackaren inte skulle få njuta av sommaren
Den hade blivit överkörd av en bil
Ormar räds jag inte för egen del..mer för hundarna och hästarna

Härifrån skogen önskar vi er alla en fröjdefull å härlig Onsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar