söndag 10 maj 2015

SÖNDAGSKOMPOTT


Hundarna gick igång halv fyra..ledda av Biggles
Som har öron för det där när räven är FÖR närgången
Nu höll den till i stora hagen vid skogskanten och SKREK
Det var det hundarna hörde..
Försökte zooma i den när jag såg den ge sig av
men det blev ingen bild på räven bara på träden

Min bil ..den vita friheten
Gick inte igenom besiktningen fläckfri
Nää det blev några klagomål och ombesiktning
Det var på bakbelysningen och på en kärv motorhuv
Nu är ju jag lyckligt lottad,som har en kompis
Som sen många år tillbaka har funnits där vid reparationsbehov
Det bästa med Jörgen ÄR att han är noggrann
OCH att jag har fullständig tillit till honom..för det han gör
Han skulle aldrig fuska eller försöka lura mig
DET känns bra när bilen blir omhändertagen av honom

Så var jag ju på ett hopslagningskalas igår
För en som fyllt och en som skall fylla ett nytt år


Den som fyllt var Elin DEN som skall fylla är min son
Som inte är anträffbar då
Det som ÄR allra trevligast FÖRUTOM själva kalaset
Är att få träffa barn,barnbarn ,syskonbarn
och ett par som det "rockar" om
Min tvillingsyster och hennes " man
Som man ju inte träffar varje dag precis

Det blev till en glädjens högtidsstund det..att få träffa ALLA

Önskar er alla en solid Söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar