fredag 8 maj 2015

TAGNA PÅ BAR GÄRNING


Som när ungar hoppar i sängen
Fast dom inte får
Moltas VET om det hemifrån sig
Men kommer man till nya bestämmelser..gäller det att testa
Vilka gränser som gäller
Sen är det ju så kul att busa i sängen

Sigge han hade skyndsamt smitit ner därifrån
När han hörde min harkling
Och såg så oskyldig ut..det hann inte Moltas
Kunde inte låta bli att le åt deras tydliga kroppsminer

Fåglarna skrek och levde om ute i blåsten
Det var den stora flyg-giganten,som kråkor och småfåglar jagade bort
Dom är tuffa småfåglarna..
och dom vet att ju fler dom är..ju större chans
Inte för att den blev skrämd MER irriterad på deras envishet
Den hann ge sig av medans jag sprang in för att hämta kameran


Den enda fågel som var synlig då jag kom ut med kameran
Var fiskmåsen som jag tryckte dit

Från diket vid vägen .. knorkar och knorrar det för fullt
Det är grodorna som är i friartagen...skygga är dom
Så fort jag närmar mig kniper dom igen

Det gäller ju nu...att ligga i ...för alla de slags "vilda" djur
För säsongen är kort.. för parning, födande och träning för ungarna
Att hinna bli tillräckligt stora.. innan kylan återvänder till vår landsända
Dom har det dom gör

Önskar er alla en livfull helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar