fredag 22 maj 2015

MED INANDNINGSLUFTEN


God morgon
ÅSKAN dök inte upp igår..skönt

Men regnade gjorde det och dessemellan sken solen
Dom avlöste varandra under dagen de två
och ibland dök blåsten upp och gjorde dom sällskap
Så det var jackan av och på som gällde

Sen var hovslagaren med sin assistent här för en manikyr
och översyn av Kajsas hovar

När jag lyssnade på den här låten av Peter LeMarc
Tänkte jag på vad han sjunger om
Och insåg att jag har många bästa stunder på dagen
Som dyker upp med jämna mellanrum och dessemellan åxå
och överraskar mig ofta
Är ibland ganska tystlåtna..smygande så där
Men jag hinner ofta vara med och fånga in dom
Då jag med tiden här i skogen blivit snabbare och mer lyhörd
Så "Den där bästa stunden på dagen"..är så många stunder

Det är viktigt att inte missa livsnyanserna.. åxå i de mer subtila tonerna

För de bästa stunderna ..får man per automatik i sig
med inandningsluften här i skogen


Och er alla önskar jag härifrån skogen
En nyansrik och många bästa stunder under Pingsthelgen


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar