söndag 10 maj 2015

LYXKÄNSLA


Det finns något som jag INTE behöver snåla in på
Något som jag inte behöver tänka på.. att hushålla med
Inte behöver räkna ut HUR länge det måste räcka
Hur många jag får ta av varje dag
Så att jag klarar mig och mitt behov.. hela året
Något som jag dessutom får hemkört och inkastat

((Njaa ibland,som idag.. då han kom strax efter 8
gav jag en handräckning))


Det är faktiskt en helt underbar lättnadskänsla
ATT slippa tänka..tänka mig för

Utan ..när det är SLUT
skickar jag ett litet sms till min hyresvärd
Och talar om att nu börjar det bli tomt

Då kommer han med skopan fylld

Med andra ord en riktig upprymd LYXKÄNSLA infinner sig
Att få känna mig lite slösaktig
När vedboden åter är fylld med ved
Som jag får TA av HUR mycket jag vill och behöver
INGET snålande alls..inga begränsningar
Det är en stor LYX för mig det
Som jag är tacksam över att få känna..känna av
Så TACK säger jag till min hyresvärd Jan
För givandet av värmetillskottet och lyxkänslan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar