onsdag 20 maj 2015

Trevliga överraskningar

Igår eftermiddag

När jag tog en cykeltur med Biggles efter skogsvägen
Såg jag en mörk fläck borta vid bron
Hann se den FÖRE Biggles,som tur var

(börjar bli som hästarna
som noterar minsta förändring i omgivningen
DET som inte fanns där för en stund sedan)

Så jag fram med kameran och zoomade in
När jag sen plockade fram bilderna på datorn

Fick jag se att det var en liten räv
Tänk ändå vilken trevlig överraskning

Sädesärlorna ..ett par... slår följe med oss
varje gång vi går efter skogsvägen och hela vägen.. ända fram till bron
Det är mysigt
Och det som naturen bjuder på.. är sånt som är så vackert
Att det saknar ORD att beskriva essensen
av all den nyansrikedomen
För det man upplever ..upplever man med alla sinnen
Som en jojk..som sjungs med den känslan
Frihetskänslan ..när jag drar fram genom skogen

OCH UTE regnar det nu för fulla muggar

Så det blev ett snabbt ute-besök för Quvintuss
Som nu ligger i utdragslådan bredvid mig

Härifrån skogen önskar vi er alla
en fridsam dag FYLLD med glada överraskningar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar