söndag 17 maj 2015

SÖNDAG med TILLÄGG


Solen är uppe och lyser från en nästan helt blå himmel
Gräset var frostnupet
och då jag kollade temp-mätaren
visade den kl halv 6 på TRE MINUSGRADER

Tur att frestelsen höll sig tillbaka
När lusten som var stark flög på mig
Att köpa BARA EN av alla de ljuvliga blomster som jag såg på affären
Som skulle lyst upp den gulbruna marken..med ett litet inslag av grönt
Men jag höll tillbaka mig med tankar på den 6 juni
Innan dess VET man aldrig vad vädret kommer med för grader
Brukar inte ha mer än några få blommor ändå
För djuren behöver plats och jag tid med annat
Sen lyser ju hela sommaren upp
av ängar,andras trädgårdar fyllda med de vackraste och mest förföriska blomster
som jag kan insupa dofterna och njuta av
Och så gillar jag rytmen i den här l¨åten och så det där med FREEDOM

Så som jag känner mig..som en friiigångare
Där jag går omkring bland den tidiga morgonens olika toner


HÄR ifrån skogen önskar vi er alla en frihetens sköna dag

Förresten..min bil gick igenom OMbesiktningen..så nu ni
Kan jag ta mig VART jag vill NÄR jag vill..det är åxå en frihet
TACK säger jag till dig Jörgen
som fixade bilen..ombesiktade den och kom med den till mig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar