tisdag 12 maj 2015

HUNDTVÄTT

Dagen skulle komma med sol..så var det sagt
Vad passade då bättre ... än HUNDTVÄTT
Äldsta dotterns hund är här på besök
Han är mer lurvig.. har mer och tätare hår än Sigge
Som har mer än nog
Så jag började med honom

Han gillar det inte..men fogar sig efter min vilja
Då han inser att det inte är lönt att streta emot

Sen var det Sigges tur
Medans jag höll på att schamponera Sigge... kom Moltas för att kolla in
Nära.. men ändå på betryggande avstånd
inom flykt och säkerhetszonen

Sen var det Biggles tur han är korthårig
Har som ett får.. en tät och tjock päls
Även den här gången kom Moltas för att kolla
Ungefär som han tänkte..aha ALLA måste gör det

Att duscha hundar är lika med att man blir lika blöt själv
Så avslutningsvis EFTER det jag torkat upp vattnet från golvet
duschade även jag..under Moltas överinseende

Som mellan varven kutade runt mellan dom två andra hundarna
För att hålla koll på läget

SEN började hår-borst/kamningen
Det är inte mer komplicerat än att kamma Biggles
Om man håller efter hårbollarna med kammen
För i leken mellan dom två... kan en eller annan tjorva uppstå
som måste redas ut
Det var det första jag kommenterade när dottern visade mig på hundrasen
Att skulle det inte bli ett sjuhelsikes jobb med pälsen
Men så är det inte
Jobb måste jag lägga ner..men det gäller ju vilken hund man än har
Att den behöver sin pälsvård..
det är bara mer synbart med dessa hundar
Fast helt riktigt är det ju inte.. för Biggles får ju aldrig några tjorvor

Morgonen som är här.. är grå..med en antydan av regn

Och häggen har börjat knoppas..bara det känns behagligt

Önskar er alla en förnöjsam Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar