torsdag 7 maj 2015

UPPLYFTANDE DAG


Morgonen som vaknat ÄR på ett strålande humör
Med en morgondimma som än ligger kvar.. om än reducerat



(En bävers avverkningsplats)
Vad storslaget vacker och variationsrik vår natur är

Överallt lite här och där breder en sällsam skönhet ut sig
som är svår att beskriva
Den går bara rakt in och man blir uppfylld av den



När min dotter och hennes sambo var här

Fick vi en guidad tur
Efter en vacker vandringsled vid Lögdeälven
Branta upp och nerförsbackar fick upp flåset på oss alla
För nog kändes dom av ...de branta uppförsbackarna

Som gav våra ögon på vägen upp .. av sin vackra utsikt

Här finns en övernattningsstuga..om man vill stanna en tag till
Fisk finns det i älven
Vi tackade Sten vår guide
Som tog av sin tid för att visa oss denna vackra plats
Sen drog vi vidare till Svartforsen DÄR jag varit en gång tidigare
Så dit hittade jag

För att visa dottern med sambo denna del av Lögdeälven
Där man kan hyra en bastu för några timmars utrensning och uppvärmning
Efter det man kastat sig i älvens mer lugna sel
Vi hade en upplyftande och helt underbar dag tillsammans.. ute i naturen

Och till er alla som kikar in på min blogg
öskar jag en upplyftande och helt underbar Torsdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar