tisdag 26 maj 2015

MED RIKTNINGEN STÄLLD MOT UMEÅ


I Umeå ...där jag var igår för ett tandläkarbesök
Var grönskan mer framträdande..mer lummig än här
Men den ligger i startgroparna ..för att snart explodera
till den ljuvligaste grönskan..även här

Ser de framträdande förändringarna ..när jag tar mina skogsturer

Det är något visst ändå.. när våren gör entré
När allt bara vaknar upp VÄCKT av livsförnyelsens starka kraft

Tiden hos tandläkaren var tidigt inbokad
Nu gör det ju inte så mycket för uppstigandet
Då jag alltid vaknar i tidig timma
Men det som jag glömt bort
ÄR hur det är när alla skall hinna till sina arbeten kl.8
Det är full rulle och köer och lastbilar som hindrar framfarten
Då det inte går att köra om dom
För det är lika många bilar som åker åt andra hållet
Och ju närmare stan man kommer... med rondeller och ljusstopp
så blir det att stup i ett..växla upp och ner
Tiden.. DEN jag tagit till FÖR att slippa stressa.. höll på att bli knapp
Men på klockslaget var jag där

Hemma hos min yngsta dotter och hennes sambo
Som hade en ledig dag..landade jag och hundarna emellan de olika uppdragen
Man får ju passa på att göra det man skall..medans man är i stan
Så dom gjorde mig sällskap..när vi drog iväg till de olika affärerna
En dammsugare var första prioritet..då den jag har strejkar
Och utan går inte att vara.. med det liv jag har här
Särskilt INTE vid den här tiden då håravfall råder på de flesta

Hemma hos min dotter..finns det här fotot på min mor..som jag gillar
Hon var 17 år när den här bilden togs

Och jag ser allt fler likheter MED TIDEN..på mina barn och barnbarn
När jag ser på bilden av min mor

Härifrån skogen önskar vi er alla en ljuvlig och stressfri Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar